آخرین مطالب

تحصیل در سوئد؛ کشور سوئد با دارا بودن یکی از بهترین سیستم های آکادمیک پیشرفته و به روز جهان، دارای چندین دانشگاه با رتبه زیر۱۰۰ در رتبه بندی های معتبر جهانی می باشد. دانشگاههای کارولینسکا، لوند و اوپسالای سوئد هر ساله در زمره ۱۰۰دانشگاه برتر جهان رتبه بندی میشوند. همچنین در رتبه بندی های تخصصی، دانشگاههای فنی کی تی اچ و چالمرز نیز هرساله جزو برترین ها میباشند. در زمینه توسعه پایدار و محیط زیست نیز دانشگاههای سوئد صاحب سبک بوده و برای مثال دانشگاه بی تی اچ در این زمینه جزو ۵ دانشگاه و رشته برتر جهان رده بندی می شوند. سیستم آکادمیک سوئد ارتباط بسیار نزدیکی با صنایع وابسته داشته و به همین دلیل از نیازهای بازار و آخرین دستاوردهای علمی مطلع بوده و خوراک علمی و فنی صنایع وابسته را تامین میکنند. بسیاری از شرکت های مطرح سوئدی چون اریکسون، ولوو، ساب ، اطلسکوپکو و بمباردیر با ارائه پروژه های تحصیلی و پایان نامه ها و نیز اسپانسرشیپ رشته ها ضمن حمایت مالی از سیستم آکادمیک سوئد از آخرین تحقیقات دانشجویان و محققین بهره می برند.

هزینه تحصیل در دانشگاههای سوئد به مراتب از دانشگاههای هم طراز دیگر در سایر کشورها پایین تر بوده و هزینه زندگی در سوئد نیز پایین تر از کشورهایی چون انگلستان، آمریکا و کانادا میباشد.

مردم سوئد از نظر دانش زبان انگلیسی بسیار قوی بوده و در زمره بالاترین سطح نفوذ زبان انگلیسی در جامعه‌ غیرانگلیسی زبان طبقه بندی میشوند و به عنوان دانشجو با دانستن زبان انگلیسی مشکلی برای ارتباط با جامعه و زندگی وتحصیل وجود نخواهد داشت.

اتمسفر و زیر ساختهای دانشگاه های سوئد برای تحصیل دانشجویان خارجی آداپته شده و دانشجویان غیر سوئدی میتوانند ضمن تحصیل به زبان انگلیسی از سایر امکانات دانشگاه ها به نحو احسن بهره مند شوند.

تحصیل در سوئد

شرایط کلی‌ تحصیل در سوئد و مهاجرت به سوئد از طریق تحصیلی‌

شرایط کلی اخذ پذیرش تحصیلی سوئد و دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم‌ سوئد چیست؟

جهت تحصیل در دوره های زبان و لیسانس می بایست حداقل دارای دیپلم‌ کامل ۱۲ ساله  و یا دیپلم ۱۱ ساله فنی حرفه ای به همراه فوق دیپلم باشید. جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس می بایست دارای لیسانس مرتبط و کامل‌از یکی ازدانشگاههای لیست شده در لیست WHED باشید. جزییات مدارک لازم را بسته به هدف تحصیل از دفاتر ما جویا شوید.

هزینه تحصیل در سوئد با توجه به رشته تحصیلی شما متفاوت میباشد، هر چه رشته شما کورس ها و‌دوره های عملی کمتری داشته باشد، شهریه کمتری پرداخت میکنید. برای مثال جهت تحصیل در رشته های شاخه بیزینس و‌مدیریت ترمی‌ بین ۴۲۵۰۰ تا ۵۵۰۰۰ کرون هزینه خواهید داشت. شهریه دانشگاهی در دانشگاهای طرف قرارداد ما بین ۴۲۵۰۰ تا ۷۲۰۰۰ کرون میباشد. رشته های فنی مهندسی مثل کامپیوتر، مکانیک، برق در دانشگاه بی تی اچ که ما نماینده آن هستیم و دفتر سوئد ما در آن واقع شده، هر ترم ۶۰۰۰۰ کرون هزینه داشته که این کمترین مبلغ شهریه در این فیلدها در سوئد میباشد.دانشجویان عزیزی که از کانال ما اقدام نمایند میتوانند به گرفتن بورسیه در رشته های تحصیلی یکی دیگر از دانشگاههای طرف قرارداد‌ ما، بسیار امیدوار باشند. بورسیه ها به شکل ۲۰ درصد، ۵۰ و یا ۷۰ درصد تخفبف در شهریه میباشد. همچنین اگر در ترم اول موفق به اخذ تخفیف در شهریه نشدید در صورت موفقیت در کورسهای ترم اول ،برای ترم‌های بعدی شانس‌ خوبی خواهید داشت. البته دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که این به معنای تضمین دریافت بورسیه یا تخفیف در شهریه نمیشود.

شهریه رشته‌های تحصیلی‌ سوئد بر اساس گرایش‌های تحصیلی‌

علوم اجتماعی و انسانی‌ Social science and Humanities :شهریه دانشگاه‌های سوئد بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار کرون سوئد در سال می‌باشد. 

علوم طبیعی و فنی‌  Natural Science and Technical:  شهریه دانشگاه‌های سوئد بین ۱۲۰ تا ۱۴۵ هزار کرون سوئد در سال می‌باشد.

معماری و طراحی  Architucture and Design:  شهریه دانشگاه‌های سوئد بین ۱۹۵ تا ۲۹۵ هزار کرون سوئد در سال می‌‌باشد. 

هزینه کل رشته‌های تحصیلی‌ هایپر آیلند نیز از ۱۵۵ تا ۲۹۳ هزار کرون بسته به رشته تحصیلی‌ متغیر می‌باشد. 

برای تحصیل‌ در سوئد مدرک زبان مورد نیاز است؟

جهت تحصیل در سوئد در دانشگاه‌های دولتی و در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دارا بودن مدرک زبان الزامیست. برای تحصیل در دوره های زبان انگلیسی دانشگاههای سوئد شمانیازمند دارا بودن آیلتس آکادمیک ۵.۵ باشید که هیچ بندی از ۵ کمتر نباشد.در حال حاضر دانشگاه‌های سوئد سیاست به حداقل رساندن دانشجوهای دوره‌های زبان را در پیش گرفته ا‌ند.

تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و لیسانس نیازمند دارا بودن آیلتس ۶.۵ آکادمیک که هیچ بندی زیر ۵.۵ نباشد هستید. از آیلتس شما نباید بیش از ۲ سال گذشته باشد. همچنین تافل 90 با رایتینگ حداقل ۲۰. پی‌ اتی یی ۶۲ با رایتینگ حداقل ۶۱. مورد قبول می باشد.در نظر داشته باشید که آزمون دولینگو مورد تایید دانشگاه‌های سوئدی نمیباشد.

از سال ۲۰۲۰ پس از آغاز همکاری ما با موسسه هایپر آیلند، متقاضیان ایرانی‌ نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی‌ برای مهاجرت تحصیلی‌ به سوئد نداشته و سطح و دانش زبان شما در مصاحبه آنلاین که توسط تیم پذیرش این موسسه انجام میشود مورد تایید قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص هایپر آیلند لطفا کلیک بفرمایید. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها گزینه تحصیل در سوئد و مهاجرت به سوئد از طریق تحصیلی‌ بدون نیاز به مدرک زبان تحصیل در رشته‌های هایپر آیلند می‌باشد.

جهت تحصیل در سوئد در اکثر رشته‌ها به جز برخی‌ رشته‌های دانشگاه‌های فنی‌ درجه یک سوئد شما اصولا نیازی به جی آر ای یا جیمت ندارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات مدرک زبان با ما تماس بگیرید.

آیا تحصیل در سوئد محدودیت سنی دارد؟

تحصیل در سوئد به شرط دارا بودن شرایط تحصیلی لازم محدودیت سنی ندارد ولی شما می بایست بتوانید اداره مهاجرت سوئد را قانع کنید که هدفی جز تحصیل در سوئد ندارید.

هزینه زندگی ومواد خوراکی برای تحصیل در سوئد به چه شکل است؟

طبق برآورد اداره مهاجرت سوئد به ازاء هر ماه تحصیل در سوئد شما می بایست ۹۴۵۰ کرون سوئد داشته باشید. این برآورد می تواند متغیر باشد و بر اساس کیفیتی که شما از زندگی میگیرید بالاترو یا پایین تر باشد. حجم عمده هزینه هارا هزینه‌ اجاره محل سکونت تشکیل داده و یک دانشجو بین 3 تا 5 هزار کرون خرج خورد و خوراک خواهد داشت. دراینستاگرام پارس افشین نحوه خرید در سوپر مارکت ها، برند های ارزان تر و قیمت ها را در چند ویدئو مستقیم از سوئدشرح داده ایم.اینستاگرام ما را ببینید.

آنالیز هزینه زندگی‌ دانشجوی در سوئد

لطفا در نظر داشته باشید که آنالیز هزینه زیر با توجه به شهر و دانشگاه شما و همچنین اگر به همراه خانواده به سوئد مهاجرت کرده باشید متغیر می‌باشد. 

این آنالیز هزینه بر اساس داده‌های اداره مهاجرت سوئد در سال ۲۰۲۳ تنظیم شده است و بر اساس مخارج زندگی‌ دانشجوی در ماه می‌باشد. 

متوسط هزینه خورد و خوراک  در سوئد   ۲۵۰۰ کرون

متوسط هزینه اجاره خانه دانشجوی در سوئد   ۴۵۰۰ کرون

متوسط هزینه رفت و آمد محلی در سوئد      ۵۵۰ کرون

متوسط هزینه تلفن و اینترنت در سوئد     ۴۰۰ کرون

هزینه‌های متفرقه ۱۵۰۰ کرون 

متوسط جمع هزینه ماهانه ۹۴۵۰ کرون

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در سوئد و اخذ پذیرش چیست؟

تحصیل در مقطع دکتری تحقیق محور بوده و مثل یک شغل با آن رفتار میشود و هر ماهه بسته به رشته و دانشگاه حقوق دریافتی داشته و ختم به اقامت دائم می شود. جهت تحصیل در مقطع دکتری در سوئد می بایست متقاضی دارای مقالات در ژورنال های معتبر و آی اس آی داشته و سطح بالایی از زبان انگلیسی یکی از الزامات تحصیل در مقطع دکتری درسوئد میباشد. همچنین فیلد سابقه تحصیلی و تحقیقی شما می بایست با پوزیشن اعلان شده هم راستا باشد. پس از دارابودن تمامی موارد بالا، دانشجو می بایست از مصاحبه های مختلفی که توسط سوپروایزرها انجام می شود با موفقیت بیرون آمده و شروع به تحصیل نماید. این پروسه مستلزم شناخت از زوایای مختلف تحصیلی و آموزشی شخص دانشجو می باشد، بنابراین اقدام برای تحصیل در مقطع دکتری تنها توسط خود دانشجو امکان پذیر بوده و هیچ شخص یا موسسه ای در این خصوص نمی توانند به شما کمک شایان توجهی بکنند. در صورتی که به توانایی های خود اعتقاد دارید توصیه می کنیم با کمک ما و گذراندن دوره های زبان و یا تحصیل در فوق لیسانس دوم فرصت خواهید داشت که باسوپروایزر های رشته خودتان در سوئد به شکل حضوری ملاقات کرده و از رزومه خود را به عنوان یک کاندیدای مطرح دفاع نمایید.

چرا پارس افشین ؟

موسسه پارس افشین با 14 سال سابقه درخشان در زمینه اعزام دانشجو به سوئد فعال بوده و تنها به شکل تخصصی جهت تحصیل در سوئد خدمات ارائه میکند. ما اولین نماینده رسمی دانشگاههای سوئد بوده ایم و سایر نمایندگان محدود رسمی دانشگاههای سوئد راه ما را پیش گرفتند. نرخ خدمات ما به دلیل بهره مندی از کمیسیون دریافتی توسط دانشگاههای سوئد پایین ترین نرخ در این بازار می باشد. موسسه ما مورد تایید و تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فنآوری ایران بوده و علاوه بر حضور موثر دفتر تهران ،در حال حاضر نماینده رسمی دانشگاههای لینئوس، بی تی اچ،هالمستاد و هایپر آیلند سوئد برای ایران هستیم. اخذ و حفظ نمایندگی های رسمی ما در سیستم دولتی سوئد نیازمند دارا بودن سطح قابل قبولی ازدانش، اعتبار و کارمداوم و صادقانه بوده که موجبات پیشرفت روز افزون این موسسه را فراهم کرده است. دفتر سوئد این موسسه با ارتباط تنگاتنگ با ادمیشن آفیس دانشگاهها ضمن مذاکره و پیگیری پرونده ها از بروز هر گونه اشتباه احتمالی در رسیدگی پرونده جلوگیری کرده و با استناد به مدارک دانشجویان قادر به تسریع در روند بررسی و قبول پرونده ها خارجاز مهلت های مقرر میباشد. سالانه حدود ۸۰ درصد از متقاضیان و پرونده های موسسه ما از طریق معرفی دانشجویان سالهای قبل تامین میشود که این امر موید رضایت دانشجویان از عملکرد و خدمات ما می باشد. به دلیل حضور قوی دفترسوئد این موسسه و ارتباط با دانشجویان پس از ورود به سوئد، می توانید روی کمک های دوستانه ما حساب کرده وهمراهتان خواهیم بود.

سخن آخر اینکه ما سالیان طولانی در زمینه اعزام دانشجو و تحصیل در سوئد فعال هستیم و مبالغ دریافتی ما به نسبت ارزش افزوده ای که از خدمات ما دریافت می کنید بسیار ناچیز بوده و ضمن عقد قرارداد با ما میتوانید از تجربه هزاران دانشجوی اعزامی همزمان از کانال ما بهره مند شوید. این پروسه به نظر ساده بوده ولی دارای پیچیدگی های فراوانی بوده که تنها با استفاده از خدمات حرفه ای می توانید ریسک های موجود را به حداقل برسانید. در صورتی که قصد تحصیل در سوئد را دارید میتوانید ضمن تماس با ما جهت مشاوره حضوری رایگان ما هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

2 دیدگاه در “شرایط تحصیل در سوئد

  1. حمیدرضا رکنی گفت:

    سلام و احترام
    اینجانب قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا تئاتردارم؛
    بنده کارشناسی بازیگری و ارشد ادبیات نمایشی خود رابا معدل ۱۹.۳۶ پشت سر گذاشته و همچنین رزومه عملی مناسب و مقام‌های متعدد دارم؛
    تقاضامند است جهتراهنمایی مناسب با بنده تماس حاصل فرمائید.
    سپاسگزارم.
    ۰۹۳۶۲۳۵۶۰۰۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *