کورس‌های زبان در سوئد، تاریخچه نه چندان دور

اولین دوره از کورس‌های زبان انگلیسی‌ در دانشگاه‌های سوئد پس از تغییر سیاست دانشگاه‌های سوئد در خصوص پرداخت شهریه توسط دانشجویان با پاسپورت غیر اروپایی توسط این مؤسسه در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه بی‌ تی‌ اچ‌، شهر کارلسکرونا با ۲۵ نفر دانشجو برگزار شد. شهریه آن‌ دوره یک ترمه زبان انگلیسی‌ ۵۰۰۰۰ کرون سوئد بود که با رایزنی ما به عنوان اولین و تنها نماینده رسمی‌ در ایران در آن‌ زمان دانشجویان ما با تخفیف در شهریه مبلغ ۳۰۰۰۰ کرون پرداخت نمودند که با احتساب نرخ کرون ۱۸۰ تومانی  هر کدام از دانشجویان ما با پرداخت ۵ میلیون و چهارصد هزار تومان در این کورس شرکت کردند. 

در سپتامبر ۲۰۱۳ دانشگاه بی‌ تی‌ اچ‌ با سیاست کوچک تر کردن دانشگاه و تمرکز بر روی رشته‌هایی‌ که قدرت بیشتری داشته ، دپارتمان علوم انسانی‌ و زبان دانشگاه را منحل کرد و ما جهت تامین نیاز دنشجویانمان با دانشگاه لینئوس سوئد در آن‌ زمان وارد مذاکره شدیم و موفق به اخذ اولین مؤسسه ایرانی‌ به عنوان نمایندگی‌ رسمی‌ آن‌ دانشگاه شدیم. کورس‌های زبان دانشگاه لینئوس تا قبل از ورود دانشجویان ما به دلیل کمبود دانشجو به حد نصاب نمی‌رسید و با ورود ما به این کورس، کلاسها در سال ۲۰۱۳ به حد نصاب رسید و کورس با شهریه ۳۷۵۰۰ کورنی اجرا شد. تا امروز این کورس در تمامی‌ ترم‌ها اجرا شده و با کمک ما و شناخته شدن این کورس توسط دانشجویان ایرانی‌ در دوره‌های اخیر تا ۶۰۰ نفر برای پذیرش در این کورس اقدام میکنند.

پس از استقبال دانشجویان اینترنشنال از استفاده از کورس‌های زبان انگلیسی‌ برای اخذ پذیرش و تحصیل در سوئد، دانشگاه‌های دالارنا، وست و یونشوپینگ هم این دوره‌ها را به سبد دوره‌های تحصیلی‌ خود اضافه کردند. در حال حاضر دانشگاه‌های یونشوپینگ و وست کماکان این دوره‌ها را به متقاضیان تحصیل در کورس‌های زبان انگلیسی‌ ارائه میکنند. دانشگاه‌های لینئوس و دالارنا موقتا ارائه این دوره‌های زبان را به حالت تعلیق در آورده ا‌ند. 

آخرین آپدیت دوره‌های زبان انگلیسی‌ دانشگاه‌های سوئد در سال ۲۰۲۴. 

پس از عملکرد مثبت ما و اقبال دانشجویان ایرانی‌، سایر دانشگاه‌های سوئد و نمایندگان جدید این راه را به عنوان درگاه جدیدی به دانشگاه‌ها و سود آوری انتخاب کردند.کورس زبان انگلیسی‌ دانشگاه‌های سوئد

امروز، بسیاری از مؤسسات اعزام دانشجوی قانونی‌ و غیر قانونی‌ اقدام به تبلیغ و جذب دانشجو برای این کورس‌های زبان میکنند. مؤسسات انگشت شماری وجود دارند که اطلاعات درست و صحیح به دانشجویان ارائه میکنند و از مسیر صحیح و قانونی‌ پذیرش تحصیلی‌ را اخذ میکنند اما نفرات و شرکتهای بسیاری با سودجویی مبالغ کلانی از دانشجویان طلب کرده و با جعل اطلاعات و مدارک تحصیلی‌ پذیرش تحصیلی‌ برای تحصیل در این کورس‌ها را دریافت میکنند و پس از کسب سود لازم دانشجویان را با بسیاری از مشکلات قانونی‌ رها میکنند. متاسفانه این عملکرد منفی‌ و سؤ استفاده‌های صورت گرفته، منجر به کاهش ضریب صدور اقامت تحصیلی‌ سوئد از سوی اداره مهاجرت گردیده است. دانشجویان عزیز در صورتی‌ که به شکل حقیقی‌ آفیسر اداره مهاجرت سوئد را متقاعد کنند که هدف از انتخاب دوره‌های زبان انگلیسی‌ سوئد برای مهاجرت تحصیلی‌ کسب دانش لازم برای تحصیل در مقاطع بالاتر است، امکان اخذ ویزای تحصیلی‌ سوئد کماکان برای شما باقیست. 

اگر مدرک زبان انگلیسی‌ ندارید ولی‌ از دانش زبان برخوردار هستید، از صفحه هایپر آیلند ما بازدید بفرمایید. 

مزایای کورس‌های زبان دانشگاه‌های سوئد

شهریه ارزانتر

با پرداخت یک ترم شهریه قابلیت اخذ ویزای ۶ ماهه خواهید داشت

پذیرش آسانتر

با داشتن آیلتس ۵.۵ قابلیت پذیرش دارید

ویزای همراه از بدو ورود

همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال قابلیت اخذ ویزا به همراه دانشجو دارند

 

قابلیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

با تکمیل کورس زبان میتوانید معافیت زبان اخذ کرده و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید

قابلیت تغییر نوع اقامت

پس از اتمام کورس زبان میتوانید نوع اقامت خود را به کار و یا سرمایه‌گذاری تبدیل کنید

دریافت اقامت تحصیلی‌ سوئد

با این کارت اقامت شما و همراهانتان قابلیت سفر بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای حوزه شنگن خواهید داشت

آخرین مهلت ثبت نام و عقد قرارداد با ما

برای اقدام در ترم پاییز دانشگاه‌های سوئد که شروع کلاسها از اواخر ماه آگوست میلادیست، می‌بایست حد اکثر تا ۱۵ ژانویه اقدام به عقد قرارداد و تسلیم مدارک نمایید و برای اقدام در ترم بهار که شروع کلاسها از اوایل ماه ژانویه میلادیست می‌بایست تا تاریخ ۱۵ ماه آگوست میلادی اقدام به عقد قرارداد و تسلیم مدارک نمایید. لازم به ذکر است که به دلیل تعداد بالای متقاضیان و محدودیت در تعداد اخذ پذیرش و صندلی‌های خالی‌، اولویت با متقاضیانی است که زودتر اقدام به ثبت نام می‌نمایند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی‌ در کورس‌های زبان سوئد

جهت تحصیل در دوره‌های زبان دانشگاه های سوئد میبایست شرایط زیر را دارشته باشید

دارا بودن مدرک آیلتس ۵،۵ آکادمیک که تمامی‌ بند‌ها از ۵ کمتر نباشد
ديپلم كامل و پيش دانشگاهي

 

لطفا مدارک لازم را از دفتر تهران ما جویا شوید.

مراحل اپلای اقامت تحصیلی‌ سوئد 

شما پس از عقد قرارداد و اخذ پذیرش تحصیلی‌ می‌بایست ضمن تکمیل فرم اقامت تحصیلی‌ سوئد در سایت اداره مهاجرت سوئد، تمامی‌ مدارک زیر را در فرمت پی‌ دی اف ضمیمه فرم انلاین بفرمایید.

مدارک لازم برای درخواست اقامت تحصیلی‌ سوئد: نامه پذیرش، گواهی تمکن مالی، اسکن صفحه اول پاسپورت . همچنین هر دانشجو موظف به پرداخت اپلیکیشن فی‌ به اداره مهاجرت سوئد می‌باشد. مبلغ اپلیکیشن فی‌ جهت صدور اقامت موقت تحصیلی‌ سوئد در سال ۲۰۲۴ هزار و پانصد کرون سوئد می‌باشد. 

مدارک لازم برای همراهان اقامت تحصیلی‌ سوئد

همسر: اسکن پاسپورت معتبر، نامه تمکن مالی‌ و ترجمه رسمی‌ عقدنامه. مبلغ اپلیکیشن فی‌ جهت صدور اقامت موقت تحصیلی‌ سوئد در سال ۲۰۲۴ هزار و پانصد کرون سوئد می‌باشد. 

به ازأ هر فرزند؛ اسکن پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه و مبلغ تمکن مالی‌ در حساب متقاضی اصلی‌. مبلغ اپلیکیشن فی‌ جهت صدور اقامت موقت تحصیلی‌ سوئد در ۷۵۰ کرون سوئد می‌باشد. 

مبلغ اپلیکیشین فی‌ پرداختی به اداره مهاجرت سوئد غیر قابل عودت می‌باشد.

آخرین آپدیت نامه تمکن مالی را در این لینک ببینید. 

آفیسر اداره مهاجرت می‌بایست از صحت درخواست شما مبنی بر قصد به ادامه تحصیل و توانایی شما جهت شروع و اتمام تحصیل اطمینان حاصل نماید، از این رو، در بیشتر موارد با هماهنگی‌ سفارت در تهران شما می‌بایست در مصاحبه حضوری شرکت کرده و به آفیسر پرونده خود و نماینده ایشان در تهران این اطمینان را بدهید که شما واقعا قصدی جز ادامه تحصیل نداشته و آمادگی لازم جهت شروع به تحصیل را دارید. این آمادگی شامل سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی‌، شرایط تحصیلی‌ مطلوب و توانایی مالی‌ لازم می‌باشد.

 

از آنجا که این مؤسسه با مجوز رسمی‌ وزارت علوم ایران و ثبت شده رسمی‌ در سوئد می‌باشد و دارای نمایندگی‌ رسمی‌ دانشگاه‌های دولتی سوئد هستیم، تقاضا مندیم تنها در صورتی‌ که قصد واقعی‌ و حقیقی‌ به ادامه تحصیل دارید و واجد شرایط چه از نظر سطح زبان و چه از نظر تحصیلی‌ و مالی‌ می‌باشید از کمک ما برای اخذ پذیرش و تحصیل در سوئد استفاده نمایید.