آخرین مطالب

۱۰ نکته کلیدی نامه تمکن مالی‌ ویزای تحصیلی‌ سوئد; یکی‌ از نکات مهم و اساسی‌ یک اپلیکیشن موفق جهت اخذ اقامت تحصیلی‌ سوئد ، ارائه نامه تمکن مالی بر اساس اصول و استاندارد‌های اداره مهاجرت می‌باشد. هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در سوئد به دلیل عدم رعایت قوانین ارائه نامه تمکن مالی‌ توسط اداره مهاجرت ریجکت میشوند و در مواردی این ریجکتی قابلیت رفع نداشته و پرونده شما را برای هر گونه سناریوی مهاجرتی دیگری به سوئد مخدوش میسازد. در این مطلب به نکات کلیدی و مهم در ارائه نامه تمکن مالی خواهیم پرداخت و از آخرین آپدیت نامه تمکن مالی ویزاهای تحصیلی‌ سوئد در مارچ ۲۰۲۴  اطلاع رسانی خواهیم کرد..

اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد که از تاریخ ۱ ژانویه 2024 میلادی، دانشجویانی که از خارج از اتّحادیه اروپا جهت تحصیل در سوئد اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی‌ میکنند و به طبع آن‌ برای اقامت تحصیلی‌ به سفارت‌های سوئد مراجعه میکنند و یا به شکل آنلاین برای اقامت تحصیلی سوئد اقدام میفرمایند  می‌بایست ماهیانه معادل 10314 کرون سوئد در حساب خود داشته باشند. این مبلغ پیش از این 9450 کرون برای هر ماه بوده است. همچنین دانشجویانی که اقدام به تمدید اقامت تحصیلی‌ خود می‌نمایند نیز می‌بایست زین پس مانده حساب بانکی‌ خود را بر اساس مبالغ جدید یعنی‌ 10314 کرون تهیه و به اداره مهاجرت اعلام نمایند.

مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی سوئد  برای  دانشجویانی که به همراه خانواده خود اقدام به اخذ اقامت تحصیلی‌ میکنند نیز می‌بایست ماهیانه 4297.5 کرون سوئد برای همسر و ماهیانه 2578.5 کرون سوئد به ازائ هر فرزند در حساب بانکی‌ خود سپرده و مانده حساب  داشته باشند.

نکته مهم اینکه سال تحصیلی‌ برای تمکن مالی برای دانشجو ۱۰ ماه و برای خانواده همراه ۱۲ ماه محاسبه میشود یعنی‌:

– مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی‌ سوئد، خانواده ۳ نفره برای فوق لیسانس یک ساله به شرح زیر:

10314 کرون دانشجو × ۱۰ : 103,140

4297.5 کرون همسر × ۱۲ : 51,570

۲۳۶۲.۵ کرون یک فرزند × ۱۲ : 30,942

مبلغ کّل برای تمکن مالی‌ ویزای سوئد در فوق لیسانس یک ساله برای یک خانواده سه نفر معادل نرخ روز 185,652 کرون سوئد.

– تمکن مالی برای فوق لیسانس دو ساله و دوره‌های دو ساله هایپر آیلند

10,314 کرون دانشجو × ۱۳ : 134,082

4297.5 کرون همسر × ۱۳ : 55,867.5

2578.5 کرون یک فرزند × ۱۳ : 33.521

مبلغ کّل برای تمکن مالی‌ ویزای سوئد در فوق لیسانس فوق لیسانس دو ساله و دوره‌های دو ساله هایپر آیلند برای یک خانواده سه نفر معادل نرخ روز 223,470.5 کرون سوئد.

مبلغ تمکن مالی بر اساس ماکسیمم ۱۳ ماه میبایست ارائه شود. برای تحصیل در سوئد در مقاطع فوق لیسانس‌های ۲ ساله و لیسانس‌ها و تحصیل در هایپر آیلند، طول دوره اولین درخواست ویزا ۱۳ ماه می‌باشد و شما میبایست به میزان ۱۳ ماه تمکن مالی ارائه دهید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی سوئد      

تمکن مالی ویزای تحصیلی سوئد

نکات مهم در نامه تمکن مالی جهت تحصیل در سوئد

 ۱– شما در زمان اقدام برای اقامت تحصیلی‌ سوئد نیازی به ارائه ریز گردش سه ماهه ندارید و تنها نامه تمکن به انگلیسی‌ کفایت می‌کند.

۲-از زمان واریز پول به حساب، تا زمان دریافت تصمیم نهایی اداره مهاجرت نباید از حساب خود برداشتی داشته باشید. اگر حساب شما گردش دارد، مراقب باشید که در هیچ برهه زمانی‌ بین اقدام برای ویزا تا زمان تصمیم گیری نهایی مانده شما از حداقل‌های ذکر شده بالا کمتر نشود.

۳– حسب مورد، ممکن است که افیسر پرونده شما در اداره مهاجرت سوئد از شما نامه تمکن مالی مجدد بخواهد به همراه گردش حساب، لطفا دقت فرمایید که تمکن به روز شده میبایست از همان حسابی‌ ارائه شود که در زمان اقدام برای ویزا ارائه شده.

۴-شما پس از دریافت ایمیل تصمیم گیری نهایی امکان برداشت پول را خواهید داشت.

۵-نوع حساب شما میبایست کوتاه مدت، قرض الحسنه و یا جاری باشد و قابلیت برداشت را داشته باشد.

۶-حساب میبایست به اسم خود شما باشد. حسابهای اشتراکی‌ برای ارائه به اداره مهاجرت سوئد جهت صدور ویزای تحصیلی‌ سوئد مورد قبول نیست.

۷-بانک شما نامه تمکن را بر اساس عدد ریالی تنظیم نماید. برخی‌ از بانکها در نامه تمکن مالی‌ به تعداد سهام شما و ارزش هر سهم و مانده شما استند میکنند. باید عدد ریالی در نامه تمکن قید شود. 

۸- اطمینان پیدا کنید که در صورت تماس سفارت سوئد در تهران برای اطمینان از صحت نامه تمکن مالی‌ و کنترل مجدد، شعبه و بانک شما پاسخگو باشند.  

۹– حتی المقدور در صورت داشتن همراه، میزان تمکن خود و فرزندان در حساب متقاضی اصلی‌ و تمکن همسر در حساب جداگانهٔ به اسم ایشان ثبت شود.

۱۰- در نظر داشته باشید که بر اساس قوانین جدید اداره مهاجرت، نرخ محاسبه نامه تمکن مالی‌ میبایست بر اساس نرخ روز کرون محاسبه شود. لذا به دلیل نوسانات ارزی از زمان تسلیم درخواست ویزا تا زمان تصمیم گیری، بهتر است ضریبی بالاتر از میزان مذکور در حسابهای خود داشته باشید که با بالا رفتن نرخ ارز، مبلغ کلی‌ تمکن از میزان مورد نیاز کمتر نشود. 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با دفتر این موسسه در تهران، موسسه پارس افشین با مجوز رسمی‌ از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری تماس حاصل فرمایید.

1 دیدگاه در “۱۰ نکته کلیدی نامه تمکن مالی‌ ویزای تحصیلی‌ سوئد

  1. ستاره افضل گفت:

    ممنون از توضیحات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *