آخرین مطالب

کنترل پاسپورت در مرزهای شنگن برداشته میشود و دانشجویانی که برای تحصیل در سوئد میخواهند از مرز دانمارک‌ وارد خاک سوئد شوند میتوانند بدون نیاز به گذراندن کنترل مرز فرودگاه کپنهاک و یا ایستگاه هییلیه مالمو خود را به شهر مورد نظرشان برسانند.

به گزارش بی‌ بی‌ سی‌، اتحادیه اروپا کنترل مرز کشورها در محدوده شنگن را که از ماه نوامبر به اجرا در آورده بود، متوقف می‌کند

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا برای کنترل ورود مهاجران به کشورهایشان بررسی مدارک را در مرزهای به کار گرفته بودند. یکی‌ از این کشورها سوئد بود که در مرزهای ورودی به سوئد از جمله در خروجی ایستگاه قطار فرودگاه کپنهاک، ایستگاه قطار هییلیه مالمو و مرز زمینی‌ ورودی سوئد اقدام به کنترل پاسپورت و مدارک شناسایی میکرد.

در طول سالهایی که در کنار شما بودیم همواره سوال دانشجویان این بوده که آیا میتوانم از طریق کپنهاک خود را به سوئد و شهر دانشگاهیم برسانم؟ پاسخ سوال همواره این بوده که بله، میتوانید .

دانشجویان ایرانی‌ که جهت تحصیل در سوئد در یکی‌ از دانشگاه‌های جنوب سوئد، مثل دانشگاه‌های مالمو، لوند، بی‌ تی‌ اچ‌، لینئوس و کریستیانستاد پذیرش میگیرند، بهتر است از فرودگاه کپنهاک دانمارک‌ وارد خاک اتحادیه اروپا شده و از طریق قطار‌های مستقیم که هر ساعت در طبقه تحتانی فرودگاه کپنهاک توقف میکنند خود را به این شهر‌ها برسانند .

حال با قانون جدیدی که اتحادیه اروپا تصویب کرده، تنها نقطه یی که پاسپورت شما مورد کنترل قرار می‌گیرد در زمان ورود شما به فرودگاه کپنهاک است و در مرز سوئد کنترل دیگری صورت نمیگیرد. هرچند این کنترل که در طول ماههای پیش صورت میگرفت هرگز مشکل خاصی‌ برای متقاضیان تحصیل در سوئد ایجاد نکرده بود و تنها دقایقی‌ از زمان مسافران را در ایستگاه‌های قطار ورودی میگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *