آخرین مطالب

شرایط خانه های دانشجویی و هزینه ها جهت تحصیل در سوئد به چه شکل است؟

خانه های دانشجویی دانشگاه های سوئد بسته به شهر و دانشگاه متفاوت می باشد. برای مثال اتاقهای کوریدوری دانشگاه لینئوس معمولا بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ کرون در ماه هزینه داشته و یک اتاق مستقل با دستشویی و حمام مستقل وآشپزخانه و سالن غذاخوری مشترک بین ۱۲ تا ۱۴ دانشجو می باشد. بعضی از اتاقهای دانشجویی در آپارتمانهای کوچکتر که دارای گنجایش بین۲ تا ۳ نفر به اشتراک گذاشته میشود. در دانشگاه هالمستاد این فرصت وجود دارد که یک اتاق بین دو نفر به اشتراک گذاشته شود که هزینه ای بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ کرون ماهانه خواهد داشت. برای خانواده هااصولا پیدا کردن محل اقامت جهت تحصیل در سوئد بسته به شهر آسان نیست و دانشگاه ها معمولا خدماتی در این خصوص ندارند. لذا توصیه می کنیم اگر می خواهید با خانواده جهت تحصیل به سوئد نقل مکان کنید یک تا دو ماه زودتراز خانواده به تنهایی به سوئد رفته و پس از اجاره محل اقامت خانواده را به همراه ببرید. هزینه هتل و محل های اقامت موقت بسیار پر هزینه برای شما خواهند بود. خانه های مورد اجاره دست دوم را در این‌ سایت پیدا کنید.

آیا به عنوان دانشجو یا همراه می توانم ضمن تحصیل در سوئد حساب بانکی افتتاح کنم؟

بله، در صورتی که شما پرسونال نامبر داشته باشید بدون هیچ مشکلی میتوانید نسبت به افتتاح حساب بانکی در یکی از بانکهای سوئد اقدام نمایید. در ترمهای اخیر دانشجویان دوره های زبان با کمی مشکل جهت افتتاح حساب مواجه شده اند که برخی توانسته اند با نامه معرفی از دانشگاه حساب افتتاح کنند ولی در حالت کلی در زمان تحصیل در دوره های زبان این امر به سختی صورت میگیرد. جهت مطالعه شرایط افتتاح حساب به وبسایت  بانکهای زیر مراجعه فرمایید؛

www.handelsbanken.se

www.swedbank.se

www.seb.se

www.forex.se

www.nordea.se

امکانات و شرایط یادگیری زبان سوئدی چگونه است؟

در صورتی که پرسونال نامبر سوئدی داشته باشید می توانید پس از اخذ پرسونال نامبر نسبت به ثبت نام در کلاسهای اس اف ای که توسط کمون شهری که در آن سکونت دارید تشکیل می شود، شرکت کنید. این قانون شامل همراهان هم میشود. اگر پرسونال نامبر ندارید در شهرهای مختلف موسساتی وجود دارند که با پرداخت مبلغ شهریه دوره می توانید درکلاسها شرکت کنید. برای مثال موسسه فولک اونیورسیتت دارای کلاسهای آموزش زبان سوئدی بوده که میتوانید در این کلاسها شرکت‌ کنید. بعضی از دانشگاهها دوره های آموزش زبان سوئدی را به شکل رایگان به دانشجویان خود ارائه میدهند.

هزینه زندگی ومواد خوراکی به چه شکل است؟

طبق برآورد اداره مهاجرت سوئد به ازاء هر ماه تحصیل در سوئد شما می بایست 8514 کرون سوئد داشته باشید. این برآورد می تواند متغیر باشد و بر اساس کیفیتی که شما از زندگی میگیرید بالاترو یا پایین تر باشد. حجم عمده هزینه هارا هزینه‌ اجاره محل سکونت تشکیل داده و یک دانشجو بین ۲ تا ۴ هزار کرون خرج خورد و خوراک خواهد داشت. دراینستاگرام پارس افشین نحوه خرید در سوپر مارکت ها، برند های ارزان تر و قیمت ها را در چند ویدئو مستقیم از سوئدشرح داده ایم.اینستاگرام ما را ببینید.

هزینه خدمات درمانی و اورژانس چقدر است؟

جهت دریافت اطلاعات دقیق و بروز هزینه ما و شرایط درمانی سوئد اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید.

شرایط تحصیل فرزندان دانشجویان شاغل به تحصیل در سوئد چگونه است؟

فرزندان همه دانشجویان از بدو ورود می توانند به صورت رایگان در نزدیک ترین مدرسه به آدرس محل سکونت شروع به تحصیل نمایند. همچنین در صورتی که دانشجو و همراهان پرسونال نامبر سوئدی داشته باشند میتوانند از مبلغ ماهیانه۱۲۵۰ کرون کمک هزینه بچه ها استفاده کنند. برای اقدام برای دریافت بارن بیدراگ و اطلاعات بیشتر به این سایتمراجعه فرمایید.

شرایط دریافت خدمات مهد کودک برای فرزندان دانشجویان شاغل به تحصیل در سوئد چگونه است؟

شرایط دریافت مهد کودک با مدرسه کمی متفاوت بوده و تنها به دانشجویانی که پرسونال نامبر سوئدی دارند خدمات مهدکودک ارائه میشود. همچنین ممکن است نیاز باشد که فرزند شما مدتی در صف انتظار برای جای خالی قرار گیرد. ساعتهای ارائه خدمات مهد کودک بسته به ساعات کلاس های شما و یا کار کردن یا در خانه ماندن همسر شما متفاوت باشد. همچنین در زمان شروع مهد کودک فرزند شما، یکی از والدین بین دو تا سه هفته می بایست ساعاتی به همراه فرزند به مهد کودک برود تا فرزند شما با شرایط و محیط جدید آداپته شود.هزینه مهدکودک رایگان بوده و در صورتی که کار داشته باشید مبلغ کوچکی می توانید به مهد کودک کمک کرده که این امر نیز الزامی نیست. صبحانه، میان وعده و نهار در مهد کودک به شکل رایگان ارائه می شود.

آیا میتوانم در سوئد ماشین بخرم؟

شما در صورت دارا بودن پرسونال نامبر سوئدی تنها با ارسال برگه تک برگ سند می توانید در سوئد ماشین بخرید. درصورتی که پرسونال نامبر سوئدی نداشته باشید با ارسال اسکن صفحه اول پاسپورت به وزارت حمل و نقل سوئد می توانید نسبت به تعویض مالکیت خودرو اقدام نمایید. در این حالت، اداره حمل و نقل از اداره مالیات سوئد برای شما درخواست کووردینیت نامبر کرده و پس از اخذ این شماره شناسایی مالکیت خودرو به نام شما تعویض می شود. همچنین با همین شماره می توانید نسبت به خرید بیمه نیز اقدام نمایید.

هزینه خرید خودرو های نو ،دست دوم و مدل های موجود در بازار را در این لینک مشاهده فرمایید.

آیا میتوانم در سوئد رانندگی کنم؟

شما با دارا بودن گواهینامه بین المللی که قابل دریافت از سازمان اتوموبیل رانی ایران می باشد می توانید تا یک سال پس از اخذ پرسونال نامبر در سوئد رانندگی کنید. لطفا توجه بفرمایید که حتی یک روز بیشتر از این تاریخ از این گواهینامه استفاده نکرده و از تبعات سنگین رانندگی غیر قانونی در سوئد پرهیز بفرمایید. در زمان رانندگی با گواهینامه بین المللی همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و اصل گواهینامه بین المللی و گواهینامه ایرانی شما الزامیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *