آخرین مطالب

چرا زبان سوئدی؟

اگر در کشور سوئد زندگی میکنید، کار میکنید، تحصیل میکنید و اگر مقصد شما جهت تحصیل و یا کار کشور سوئد است ، مطلب زیر میتواند برای شما مفید باشد.

با دانستن زبان انگلیسی ، دانشجویان و غیر سوئدی هایی که در سوئد مشغول به زندگی و یا تحصیل هستند میتوانند نیازهای خود را بر آورده و با جامعه ارتباط برقرار کنند. بسیار غیر محتمل است که یک سوئدی، صرفنظر از سن و سطح تحصیلات نتواند هر چند جزئی با شما انگلیسی صحبت کند.کارکنان و اساتید دانشگاه ها،پرسنل مراکز خرید، فروشنده های سوپر مارکت ها و حتی رانندگان اتوبوس میتوانند به زبان انگلیسی به شما کمک کنند. نکته مثبت این است که سوئدی ها از نظر فرهنگی و روانشناختی خوشحال میشوند که با صحبت کردن با شما به زبان انگلیسی ، دامنه لغات خود را تقویت کرده و تمرینی هر چند کوتاه داشته باشند.

با وجود مزایایی که ذکر شد ، حقیقتی وجود دارد که نباید از خاطر دور داشت، بدون یادگیری زبان سوئدی هرگز نمیتوانید وارد بطن جامعه و فرهنگ سوئد شوید. اگر در سوئد به دنبال پیدا کردن کار هستید، به سختی میتوانید کاری پیدا کنید که مرتبط به تخصص شما بوده و نیازی به دانش زبان سوئدی نداشته باشد و تنها به دانستن انگلیسی کفایت شود.

در صورتی که وارد کشور سوئد شده اید و دارای شماره ملی سوئدی ده رقمی هستید میتوانید به صورت رایگان از کلاسهای اس اف ی استفاده کنید و اگر وارد شده اید ولی هنوز شماری ملی ندارید، فلک اونورسیتت شما را ثبت نام میکند، کلاسهای دسته دوم رایگان نبوده و میبایست مبلغی را به عنوان شهریه تحصیلی پرداخت کنید. همچنین دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی در سوئد اقدام به برگزاری این دوره ها میکنند.

اگر در حال حاضر خارج از سوئد هستید و تمایل به تحصیل و یا زندگی در سوئد دارید و یا اگر زمان حضور در کلاس های آموزشی را ندارید وب سایت های زیر میتوانند جهت مطالعه شخصی به شما کمک بزرگی بکنند.

۱- دیگیتال اسپارت

باکلیک بر روی لینک زیر میتوانید از این وب سایت بازدید کرده و شروع به یادگیری زبان سوئدی کنید

http://digitalasparet.se/

پس از ورود به وب سایت جهت شروع به یادگیری بر اساس سطح دانش زبانتان بر روی تولبار سمت راست صفحه کلیک کنید،

 

از مزایای این وب سایت وجود دیکشنری و آموزش تصویری از سطح مبتدی تا پیشرفته میباشد.

۲- سفیر

باکلیک بر روی لینک زیر میتوانید از این وب سایت بازدید کرده و شروع به یادگیری زبان سوئدی کنید

http://sfi.halmstad.se/safir/startsida.htm

این وب سایت در ۷ سطح و در هر سطح گرامر، دامنه لغات ، گفتگو روزانه و اطلاعات  مفیدی به صورت تصویری، نوشتاری و صوتی تدریس میشوند.

 

۳- مول 

سیستم آموزشی مول یکی از قدیمی ترین کتاب ها و سیستم های آموزشی زبان سوئدی است. اکثر مهاجرینی که در کشور سوئد زندگی میکنند سوئدی را از مول شروع کرده اند. جهت  بازدید از وب سایت این سیستم و آموزش تحت وب مول بر روی لینک ریز کلیک بفرمایید.

http://www.malett.se/laromedel/sprakverktyg/2.html

 

۴- فرامت یک و دو 

این وب سایت آموزشی مشتمل بر ۶۵ درس میباشد که از آموزش الفبا شروع کرده و تا مکالمات روزمره را پوشش میدهد.

http://www2.nok.se/laromedel/sprakverktyg/24.html

http://www2.nok.se/laromedel/sprakverktyg/40.html

 

۵- اوتا سیدور

این وب سایت جهت آموزش صرف زبان طراحی نشده است. وب سایتی خبری به زبان سوئدی است که میتواند در یادگیری زبان سوئدی مفید باشد. این وب سایت خبری قسمتی دارد که به شما اجازه میدهد که همزمان با خواندن از روی متن تلفظ صحیح کلمات را بشنوید همچنین میتوانید به صورت اتوماتیک متون را به انگلیسی و یا فارسی ترجمه کرده و معادل آنها را یاد بگیرید.

http://www.8sidor.se/

امیدواریم که وب سایتهایی که معرفی کردیم مفید واقع شود. به زودی لیست دیگری از منابع یادگیری زبان سوئدی را تقدیم میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *