آخرین مطالب

دانشجویان با دارا بودن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاههای سوئد میتوانند نسبت به اخذ اقامت تحصیلی سوئد اقدام کنند. همچنین همراه دانشجو که شامل همسر و فرزندان میشود نیزبسته به طول تحصیل و اقامت دانشجو به شکل همزمان برای اقامت تحصیلی اقدام کرده و پس از موافقت اداره مهاجرت سوئد با درخواست ویزا میتوانند دانشجو را در طول تحصیل در سوئد همراهی کنند.

در صورتی که دانشجو در دوره های زبان دانشگاههای سوئد پذیرش شده باشد، طول مدت اقامت صادره حدود ۶ ماه میباشد. در صورتی که دانشجو فوق لیسانس یک ساله قبول شده باشد، طول دوره اقامت تحصیلی سوئد ایشان ۱۱ ماه میباشد و اگر قبولی در فوق لیسانس ۲ ساله یا لیسانس باشد، طول مدت اقامت تحصیلی ۱۳ ماه میباشد.

جدیدترین قانون اداره مهاجرت سوئد، طول ویزای صادره جهت ۵ دانشگاه سوئدی به شکل آزمایشی به میزان طول تحصیل دانشجویان صادر میشود که یکی از این دانشگاهها دانشگاه لینئوس بوده که موسسه ما از سال ۲۰۱۲ نماینده رسمی آن می باشد. جهت اقدام برای اخذ اقامت تحصیلی سوئد ، دانشجو و همراهان علاوه بر پذیرش اخذ شده میبایست نامه تمکن مالی از بانک خود را هم به اداره

مهاجرت ارائه دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مدارک لازم با ما تماس بگیرید

اداره مهاجرت سوئد در یک برنامه آزمایشی‌ که از ژانویه ۲۰۲۰ قابل اجراست، برای دانشجویان ۵ دانشگاه لینئوس، لوند، کی اتی اچ، اومئو و یونشوپینگ در صورتی‌ که تحصیل ایشان بالای یک سال باشد اولین ویزای تحصیلی‌ سوئد را تا حداکثر دو ساله صادر می‌کند. در حالت نرمال، فوق لیسانس‌های دو ساله میتوانند اولین ویزا را تا ۱۳ ماه دریافت کنند اما بر اساس این قانون، دانشجویان این ۵ دانشگاه میتوانند از ابتدا درخواست ویزای دو ساله بدهند

قوانین تغییر ویزای تحصیلی به کاری و بیزینسی به چه شکل است؟

شما با ویزای تحصیلی اجازه کار دارید ولی پس از اتمام تحصیل و یا اقامت تحصیلی موقت میتوانید جهت تمدید اقامت تحصیلی به کاری اقدام نمایید. این درخواست قبل از انقضای اقامت تحصیلی می بایست تسلیم اداره مهاجرت سوئد شده و در صورت موافقت تا حداکثر یک پرمیت ۲ ساله برای شما صادر می شود. پس از اتمام این دوره دوساله درصورتی ‌که کارو قرارداد خود را حفظ کرده باشید و تمام مالیات ها و حق بیمه های  مربوطه پرداخت شده باشد می توانید برای یک اقامتکاری دو ساله دیگر اقدام کنید.

پس از اتمام این دوره ۴ ساله میتوانید برای اخذ اقامت دائم سوئد اقدام نمایید. همچنین ازتاریخ دریافت اولین درخواست اقامت کاری که ختم به اقامت دائم شده باشد به مدت ۵ سال تمام می بایست در سوئد حضور داشته باشید تا بتوانید برای دریافت پاسپورت سوئد اقدام نمایید. لازم به ذکر است که کاری که پیدا کردید میبایست حداقل ۱۳۰۰۰ کرون قبل از مالیات حقوق داشته باشد و این حقوق پرداختی مورد تایید اتحادیه مربوطه باشد. همچنین می بایست این فرصت شغلی توسط کارفرما در وبسایت رسمی اداره کار سوئد اعلان شده باشد.

نکته مهم اینکه به عنوان دانشجو شما می بایست حداقل ۳۰ واحد درسی در مدت زمان اقامت تحصیلی خود پاس کرده باشید تا بتوانیددرخواست تغییر نوع اقامت از تحصیلی به کاری بدهید. لطفا قبل از هر اقدامی جهت تمدید اقامت تحصیلی به کاری سایتاداره مهاجرت سوئد را به دقت مطالعه کرده و با یک وکیل در این خصوص مشورت کنید.

 

همچنین شما میتوانید پس از اتمام تحصیل و یا نخستین اقامت تحصیلی در سوئد پس از راه اندازی یا خرید و ثبت کسب و کار شخصی خود با ارائه بیزینس پلن به اداره مهاجرت سوئد و تکمیل مدارک مربوطه درخواست ویزای کاری بر اساسبیزینس شخصی دهید.

درآمد ناشی از راه اندازی و یا خرید کسب و کار شما می بایست پس از پرداخت مالیات های مربوطه کفاف خرج زندگی و اجاره محل اقامت شما و خانواده تان را بر اساس استانداردهای سوئد بکند. در صورت خرید بیزینس شرایط مالی سالهای پیش این کسب و کار یکی از آیتم های پر اهمیت در این زمینه می باشد. شما همچنین میبایست ۳۰ واحد دانشگاهی در آخرین اقامت تحصیلی خود گذرانده باشید و نامه تمکن مالی به ازاء متقاضی اصلی ۲۰۰هزار کرون و هر همراه ۱۰۰ هزار کرون به اداره مهاجرت ارائه دهید. پس از بررسی و‌موافقت اداره مهاجرت سوئد با پرونده شما یک ‌ویزای دو ساله صادر میشود.

در طول این دو سال شما تنها مجاز به کار کردن با شرکت خودتان هستید و مجاز به کاریابی در شرکتهای دیگر نیستید. پس از اتمام این دو سال اداره مهاجرت سوئد برگه های مالیاتی و صورتحساب سود وزیان و ترازنامه را به دقت کنترل کرده و در صورت رسیدن به حد نصاب های لازم برای شما اقامت دائم صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *