آخرین مطالب

از آ‌نجایی که اکثریت متقاضیان تحصیل در خارج از کشور برای اولین بار قدم در این مسیر میگذارند، عموما تصویر روشنی از حقایق محیط جدید نداشته و بر اساس شنیده‌ها از دوستان و یا خانواده‌ها قدم در این مسیر میگذارند. توصیه میشود قبل از هر اقدامی برای تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور تمامی‌ جوانب را بررسی کرده و با چشم باز و با برنامه ریزی دقیق زمانی‌ و مالی پروسه خود را آغاز کنید و همیشه پلی برای بازگشت حفظ کنید.پارس افشین از حدود ۸ سال پیش خدمات خود در سوئد را بنا نهاده و در طول این سالها بالغ بر ۱۲۰۰ دانشجو از طریق خدمات این موسسه اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی‌ نموده اند ، از این رو با اشتباهت رایجی در این سالها روبرو بودیم که برخی‌ از آنها را با ما مرور میکنید. به امید اینکه با برنامه ریزی خوب شاهد موفقیت شما باشیم:

 

۱- اگر در حال حاضر زبان بلد نیستم، در محیط سریع یاد میگیرم

یکی‌ از رایج‌ترین اشتباهت دانشجویان محترم این است که فکر میکنند از بدو ورود به سوئد محیط شروع به آموزش زبان انگلیسی‌ به ایشان می‌کند. زبان رسمی‌ کشور سوئد، زبان سوئدی است، اگرچه اکثریت سوئدی‌ها به زبان انگلیسی‌ تسلط قابل قبولی دارند، اما در این مورد نمیتوانند کمکی‌ به شما بکنند. همچنین در دانشگاه، اصولا دانشجویان ایرانی‌ دوستان خود را از میان هموطنان عزیز انتخاب میکنند، بنا بر این، امید چندانی به یادگیری صرف از محیط نداشته باشید. البته ما اثر محیط در یادگیری زبان را انکار نمی‌کنیم، اما این به حدی نیست که شما بتوانید بر متون تخصصی دروس خود در زمان محدود تحصیل  تسلط پیدا کنید. اگر حد زبان شما از اینترمدیت پایین تر است، به جدّ توصیه می‌کنیم پس از تقویت زبان اقدام به مهاجرت تحصیلی‌ نمایید.

 

۲- از بدو ورود کار می‌کنم و هزینه تحصیل و زندگی‌ را میپردازم.

برنامه ریزی مالی و بودجه بندی دقیق هزینه‌هایتان یکی‌ از حیاتی‌ترین اقداماتی است که قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی‌ باید با دقت انجام شود. در سالیانی که در کنار شماییم، تعداد دانشجویانی که موفق شدند از بدو ورود کار پیدا کنند و بتوانند همزمان تحصیل خود را با موفقیت ادامه دهند کمتر از تعداد انگشتان یک دست بوده! تغییر در محیط، فرهنگ و شرایط عاطفی شما و عموما غریبگی شما با محیط و کشور جدید و همچنین شرایط سخت اقتصادی سوئد به سختی این امکان را میدهد که در بدو ورود کار پیدا کنید. حداقل برای یک سال اول تحصیل خود، شهریه دانشگاه و هزینه زندگی‌ را پیش بینی‌ کنید.

 

۳- بعد از فارغ التحصیلی حتما کار میگیرم

امید ما این است که تمامی‌ فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سوئد بتوانند جذب بازار کار شوند، اما حقیقت این است که حتی با وجود فارغ‌التحصیلی از سوئد، استخدام شما کار اسانی‌ نیست مگر اینکه در طول تحصیل شرایط تحصیلی‌ خوبی‌ داشته باشید، سابقه کاری خوبی‌ داشته باشید، زبان سوئدی یاد گرفته باشید و در نهایت به سختی و هر ساعت رزومه کاری خود را برای شرکتها و مؤسسات مختلف ارسال کنید.

 

۴- دانشگاه‌های سوئد ورودشان سخت است، حتما با موفقیت فارغ التحصیل میشوم

در اینکه ورود به دانشگاه‌های سوئد آسان نیست شکی نیست اما خروج موفقیت آمیز شما مستلزم تلاش فراوان شما است. هر چقدر آی‌ کیو بالایی داشته باشید باید سخت درس بخوانید تا بتوانید دروس خود را در موعد مقرر پاس کنید. یکی‌ از مشکلات تحصیلی‌ دانشجویان ایرانی‌ نداشتن تجربه در کار گروهی در زمان تحصیل است. اکثریت کرس‌هایی‌ که در دانشگاه‌های سوئد ارائه میشوند ضریب بالایی از ارزشیابی نهایی آنها منوط به پروژه‌های گروهی شما با سایر همگروهی‌ها می‌باشد. خود را برای تحصیل تمام وقت، حداقل روزی ۶ تا ۸ ساعت آماده کنید. قبل از شروع به تحصیل متون تخصصی رشته خود را به زبان انگلیسی‌ مطالعه کنید که زبان جدید سختی کمتری برای شما داشته باشد.

 

۵- حتما ماندگار می‌شویم، کسی‌ برنگشته

در صورتی‌ که می‌خواهید پس از پایان تحصیل در سوئد ماندگار شوید، چهار مسیر برای شما باز است. تحصیل در مقطع پی‌ اچ‌ دی و دریافت حقوق از دانشگاه برای مدت ۴ سال ، کاری پیدا کنید که حقوق دریافتی شما با حداقل‌های شرایط مالی حرفه شما سازگار باشد و شما باید کار را برای مدت ۴ سال حفظ کنید و اقامت کاری به مدت ۴ سال داشته باشید تا بتوانید برای اقامت دائم سوئد اقدام کنید. راه‌اندازی بیزینس شخصی که از محل در آمد آن‌ بتوانید در طول راه‌اندازی و بهره‌برداری به مدت ۲ سال خانواده خود و خودتان را ساپورت مالی نمایید، همچنین طرح توجیهی‌ شما باید بتواند پلان سود دهی‌ واضحی داشته باشد که اداره مهاجرت را متقاعد به صدور اقامت آزمایشی‌ دو ساله نماید، پس از این دو سال اگر به اهداف مالی‌ ارائه شده برسید میتوانید امیدوار به اقامت دائم باشید و آخرین راه ازدواج است. همانطور که واضح است، هیچ یک از ۴ راه ارائه شده به اسانی‌ امکانپذیر نیست مگر با پشت کار و زحمت شما.

 

۶- کیفیت زندگی‌ ما بعد از ورود بالاست

باید خود را آماده کنید که چند سالی‌ باید با کیفیت زندگی‌ دانشجویی زندگی‌ کنید . از آ‌نجایی که کاری ندارید و باید هزینه‌های خود را از محل انتقال ارز و پس انداز خود پوشش دهید و سطح هزینه‌ها در سوئد پایین نیست مجبور هستید با تامل بیشتری با مخارج روبرو شوید. در صورتی‌ که پس از فارغ‌التحصیلی موفق به استخدام شوید میتوانید انتظار زندگی‌ نرمال سوئدی را داشته باشید.

 

۷- موسسه اعزام دانشجو در قبال ما تعهد مادام‌العمر دارد

وظیفه و تعهد این موسسه ارائه اطلاعات درست، به موقع از شرایط تحصیلی‌ در سوئد، اخذ پذیرش تحصیلی‌ و کمک در تکمیل پرونده و آماده‌سازی برای سفارت و اخذ اقامت تحصیلی‌ شماست. همچنین ما در رزرو خانه‌های دانشجویی دانشگاه شما و هفته‌های اولیه پس از ورود به شکل مشاوره‌ای در کنارتان هستیم. اگر با مشکل خاصی‌ برخورد کنید ما از کمک و مشورت با شما دریغ نمی‌کنیم اما مسئولیت ما بر اساس قرارداد منعقده در زمان مقرر به پایان می‌رسد.

 

امیدواریم موارد بالا بتواند کمکی‌ باشد برای تصمیم گیری بهتر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *