آخرین مطالب

برای اطلاع از آخرین مبلغ و شرایط نامه تمکن مالی به این صفحه از وبسایت ما مراجعه فرمایید.

اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد که از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی، دانشجویانی که از خارج از اتّحادیه اروپا جهت تحصیل در سوئد اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی‌ میکنند و به طبع آن‌ برای اقامت تحصیلی‌ به سفارت‌های سوئد مراجعه میکنند می‌بایست ماهیانه معادل ۹۴۵۰ کرون سوئد در حساب خود داشته باشند. این مبلغ پیش از این ۸۶۹۴ کرون برای هر ماه بوده است. همچنین دانشجویانی که اقدام به تمدید اقامت تحصیلی‌ خود می‌نمایند نیز می‌بایست زین پس مانده حساب بانکی‌ خود را بر اساس مبالغ جدید یعنی‌ ۹۴۵۰ کرون تهیه و به اداره مهاجرت اعلام نمایند.

دانشجویانی که به همراه خانواده خود اقدام به اخذ اقامت تحصیلی‌ میکنند نیز می‌بایست ماهیانه ۳۹۳۷ کرون سوئد برای همسر و ماهیانه ۲۳۶۲.۵ کرون سوئد به ازائ هر فرزند در حساب بانکی‌ خود سپرده و مانده داشته باشند.

نکته مهم اینکه سال تحصیلی‌ برای تمکن مالی برای دانشجو ۱۰ ماه و برای خانواده همراه ۱۲ ماه محاسبه میشود یعنی‌:

– خانواده ۳ نفره برای فوق لیسانس یک ساله به شرح زیر:

۹۴۵۰ کرون دانشجو × ۱۰ : ۹۴۵۰۰

۳۹۳۷ کرون همسر × ۱۲ : ۴۷۲۴۴

۲۳۶۲.۵ کرون یک فرزند × ۱۲ : ۲۸۳۵۰

مبلغ کّل برای یک سال تحصیلی‌ برای یک خانواده سه نفر معادل نرخ روز ۱۷۰۰۹۴ کرون سوئد.

مبلغ تمکن مالی بر اساس ماکسیمم ۱۳ ماه میبایست ارائه شود. برای تحصیل در سوئد در مقاطع فوق لیسانس‌های ۲ ساله و لیسانس‌ها و تحصیل در هایپر آیلند، طول دوره اولین درخواست ویزا ۱۳ ماه می‌باشد و شما میبایست به میزان ۱۳ ماه تمکن مالی ارائه دهید.

نکات مهم در نامه تمکن مالی جهت تحصیل در سوئد

– شما در زمان اقدام برای اقامت تحصیلی‌ سوئد نیازی به ارائه ریز گردش سه ماهه ندارید و تنها نامه تمکن به انگلیسی‌ کفایت می‌کند.

-از زمان واریز پول به حساب، تا زمان دریافت تصمیم نهایی اداره مهاجرت نباید از حساب خود برداشتی داشته باشید. اگر حساب شما گردش دارد، مراقب باشید که در هیچ برهه زمانی‌ بین اقدام برای ویزا تا زمان تصمیم گیری نهایی مانده شما از حداقل‌های ذکر شده بالا کمتر نشود.

– حسب مورد، ممکن است که افیسر پرونده شما در اداره مهاجرت سوئد از شما تمکن مجدد بخواهد به همراه گردش حساب، لطفا دقت فرمایید که تمکن به روز شده میبایست از همان حسابی‌ ارائه شود که در زمان اقدام برای ویزا ارائه شده.

-شما پس از دریافت ایمیل تصمیم گیری نهایی امکان برداشت پول را خواهید داشت.

-نوع حساب شما میبایست کوتاه مدت، قرض الحسنه و یا جاری باشد و قابلیت برداشت را داشته باشد.

-حساب میبایست به اسم خود شما باشد. حسابهای اشتراکی‌ برای ارائه به اداره مهاجرت سوئد جهت صدور ویزای تحصیلی‌ سوئد مورد قبول نیست.

– حتی المقدور در صورت داشتن همراه، میزان تمکن خود و فرزندان در حساب متقزی اصلی‌ و تمکن همسر در حساب جداگانهٔ به اسم ایشان ثبت شود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با دفتر این موسسه در تهران، موسسه پارس افشین با مجوز رسمی‌ از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس این موسسه در تهران: ۸۸۵۷۷۶۸۶ و ۸۸۵۷۷۶۸۷ آقای افشین فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *