آخرین مطالب

بنیانگذار ایکیا، اینگوار کامپراد در سخنرانی‌ سالیانه خود به مناسبت کریسمس در جمع پرسنل اولین فروشگاه ایکیا واقع در شهر المهولت در استان اسملند سوئد از هدیه ویژه کریسمس خود به این استان خبر داد.

آقای کمپراد از اهدأ ۱ میلیارد کرون سوئد که رقمی‌ معادل ۱۴۶ میلیون دلار است به بنیاد خانوادگی کمپراد خبر داد.

سخنگوی این بنیاد، پر هگنس در این خصوص به روزنامه افتن بلادت گفت؛ این چیزی بود که برای مدت مدیدی در خصوص آن فکر شده بود. استان اسملند جایگاه ویژه‌ای نزد او دارد و مردم این استان در قلب او جا دارند، وی همیشه در فکر انجام دادن خدمتی به مردم این استان بود.

بنیاد کمپراد سلانه مبلغ مالی بالایی را جهت صرف در بودجه تحقیقاتی‌ دانشگاه لینئوس جایی که کمپراد متعلق به آن است هدیه می‌کند.

اینگوار کمپراد در بیانیه‌ای در این زمینه می‌گوید؛ من و خانواده‌ام پس از سالها از ایجاد این بنیاد جهت کمک به دانشگاه لینئوس و استان اسملند بسیار خوشحال و خرسندیم.

این بودجه صرف بهبود تحقیق در زمینه‌های کارآفرینی، محیط زیست و تحقیقات دارویی خواهد شد و با ورود این بودجه، دانشگاه لینئوس میتواند متقاضیان تحقیق در این رشته‌ها را پذیرش کند. اولین دوره از متقاضیان میتوانند از ترم پاییز ۲۰۱۲ پژوهش  خود را در این رشته‌ها آغاز نمایند.

۹۵۰ میلیون کرون صرف شروع این پروژه شده و بودجه سالیانه معادل ۲۷۰ میلیون کرون برای پیشبرد پروژه‌های تحقیقاتی‌ در نظر گرفته شده است.

در اظهار نظر دیگری، خانم لنا فریتزن، عضو هیئت مدیره بنیاد کمپراد و معاونت دانشگاه لینئوس گفت؛ این کمک حقیقتاً مبلغ بزرگی‌ است، در واقع بزرگترین اتفاقی است که در این استان تا بحال افتاده.

ایکیا در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کمپراد بنیان گذاشته شد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین فروشنده اثاثه خانگی دنیا شناخته میشود. ایکیا که در تمام دنیا با نام سوئد شناخته میشود در سال ۲۰۱۰ گردش مالی برابر با ۲۳۰ میلیارد کرون سوئد داشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *